IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Българска технологична компания с амбиции за лидерско място на глобалния пазар

Забравихме всичко, което се е правило в сферата в последните 30-40 години, и така създадохме нашия продукт, казва съоснователят на StorPool Storage Боян Иванов

23:34 | 12.06.19 г. 2
<p>
	<em>Снимка: Pixabay</em></p>

Снимка: Pixabay

StorPool Storage е българска компания, създаваща софтуер, която има амбиции да стане едно от трите най-добри дружества в сферата си в световен мащаб. Повече за иновативния производител и неговата дейност разказа съоснователят му Боян Иванов в предаването „Бизнес среща“ с водещ Таня Кръстева.

Идеята за създаването на софтуер за съхранение на данни идва след множество оплаквания за липсата на подобно решение от представители на фирми, разказа Иванов.

„Забравихме всичко, което се е правило в сферата в последните 30-40 години, и така създадохме нашия продукт“, посочва той.

Според госта на пазар, възлизащ на над 100 млрд. долара годишно, има огромно поле за развитие, като конкуренцията обаче е едно от най-големите предизвикателства.

„В България има страхотен инженерен талант, но той обикновено се опитва да копира успешни модели от Запада или работи върху аутсорсинг модели на бизнес процеси. В това няма лошо, но много по-добре би било той да се използва за създаването на продукт, който да се наложи на глобалния пазар“, смята Иванов.

Основателите на компанията използват лични средства за създаването ѝ, като по-късно се насочват към привличане на инвестиции от програми за рисково финансиране, разказа Иванов. Той посочи, че за момента дружеството се издържа само, като все още не обмисля възможността за първично публично предлагане.

„Ако се прави нещо иновативно, хората искат да ползват тази иновация. Ако нещата се вършат добре и систематично, компанията расте и чак след това може да мисли за IPO или купуването на нови фирми“, посочи той.

Основните пазари на амбициозната българска компания са почти навсякъде по света, разказа нейният основател.

„Близо 50% от продуктите ни са за европейския пазар, около 30 – за Северна Америка, а останалите се изнасят на доста различни дестинации“, допълни Иванов.

Още от разговора вижте във видеото.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 14:16 | 12.09.22 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини

Коментари

2
rate up comment 7 rate down comment 0
Sakamano
преди 5 години
Ами защо не го сравним с някой от продуктите които ти си създал? В случай, че още не си пуснал водата в тоалетната. Иначе ще трябва да почакаме до утре.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
1
rate up comment 2 rate down comment 10
redcretin
преди 5 години
Как да забравите, като не сте го знаели :)Що 3то място, я направо номер 1 хахахахаха!
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още